System Rekomendacji Klienckich

 

System rekomendacji klienckich to jedno z coraz częściej wdrażanych rozwiązań do skutecznego generowania leadów.
Dużo chętniej kupujemy produkty polecone przez znajomych. Ten mechanizm od lat funkcjonuje w świecie offline. Dlatego też stworzyliśmy narzędzie, dzięki któremu przeniesiesz go do kanału online przy pełnym wsparciu automatyzacji marketingu.

Jak działa system rekomendacji klienckich

Proces wdrożenia systemu rekomendacji klienckich jest bardzo podobny do wdrożenia tradycyjnej strategii lead generation.
Podstawą rekomendacji jest stworzenie prostego formularza kontaktowego, dzięki któremu będziesz mógł zbierać dane o użytkownikach, którym polecono produkt lub usługę.
Link do takiego formularza możesz umieścić jako przycisk w newsletterze, na stronie internetowej przy danym produkcie czy na blogu pod ciekawym artykułem.
Wystarczy, że w danym formularzu klient wpisze adres email znajomego, któremu chce polecić Twoją usługę. Znajomy otrzyma wówczas wiadomość email z prośbą o potwierdzenie otrzymywania informacji o tej usłudze.

SALESmanago umożliwia zbieranie informacji nie tylko o użytkownikach, którym został polecony dany produkt, ale także o osobach, które go zarekomendowały.

Jakie kanały komunikacji obsługuje system rekomendacji

  • Email Marketing i dynamiczne wiadomości email
  • dynamiczne i personalizowane treści na stronie WWW
  • sieci reklamowe w Social Media (Facebook Custom Audiences) oraz RTB
  • mobile marketing (SMS, Aplikacje Mobilne)

Przykłady zastosowania systemu rekomendacji klienckich SALESmanago

  1. 1. Zwiększanie zasięgu newsletterów o znajomych osób zapisanych na wysyłki mailingowe.

    Kiedy planujesz wysyłkę kampanii z limitowaną ofertą na dane produkty w Twoim sklepie, dodaj w stopce przycisk: “Poleć” i daj możliwość klientom podzielenia się wyjątkową ofertą ze znajomymi. To łatwy sposób na szerowanie wartościowych treści, produktów lub usług z poziomu własnej skrzynki odbiorczej. Skoro oferta jest kusząca dla Twoich klientów, to czemu nie mieliby się nią podzielić ze znajomymi?

  2. 2. Dedykowane kampanie marketingowe dla osób polecanych.

    Wykorzystując narzędzia do automatyzacji marketingu, możesz wyodrębnić spośród bazy kontaktów osoby z polecenia i stworzyć dla nich dedykowany lejek edukacyjno-sprzedażowy.
    Wykorzystaj dane osoby polecającej pisząc treści edukacyjne dla nowo pozyskanych kontaktów. Zamiast pisać o anonimowych użytkownikach, skup się na zainteresowaniach waszego “wspólnego znajomego” i twórz cykl dopasowany do tych zainteresowań, budując w ten sposób jeszcze większe poczucie ich wyjątkowości.

  3. 3. Budowanie grupy ambasadorów marki – specjalne oferty dla najbardziej zaangażowanych klientów.

    Każde polecenie produktu i usługi jest traktowane jako nowe zdarzenie w systemie SALESmanago.
    Pozwala to w łatwy sposób monitorować ilość użytkowników, których klient zachęcił do zapoznania się z Twoją ofertą. Doceń swoich najbardziej zaangażowanych klientów i nagradzaj ich, wysyłając im specjalny kod rabatowy lub voucher na następne zakupy. Dzięki temu zyskasz ich lojal­ność oraz odwdzię­czysz się za pomoc. Dla nich to będzie szczególne wyróżnienie, a dla Ciebie najtańsza forma marketingu.

  4. 4. Wdrożenie programu rekomendacji w Social Media – wykorzystaj efekt kuli śnieżnej.

    Rekomendacje usług i produktów cieszą się największą popularnością w kanale social media. To tutaj możesz liczyć na fanów i ambasadorów swojej marki – oni pierwsi będą chcieli polecić Twój produkt znajomym, a Ty tym samym zwiększysz zasięg rekomendacji jeszcze o ich znajomych.
    Wybierz spośród bazy kontaktów najbardziej aktywnych klientów, następnie stwórz w oparciu o nich grupę odbiorców Custom Audience i zaplanuj dedykowaną im reklamę na Facebooku.

  5. 5. Dwa w jednym.

    Posiadając platformę do rezerwacji stolików w restauracji, sprzedając bilety do kina online, oferując usługi bookingowe, proś swoich klientów o podanie danych użytkowników, z którymi wybierają się na seans filmowy, służbową kolację bądź podróż biznesową i na ten adres wysyłaj im potwierdzenia daty i miejsca rezerwacji. Dwa profity w jednym – doskonały serwis dla Twojego klienta, nowy lead dla Ciebie.

Korzyści dla użytkownika:

  • Wzrost liczby kontaktów pozyskanych na stronie WWW i sklepie online
  • Promocja marki w wielu kanałach komunikacji marketingowej, bez ponoszenia dodatkowych kosztów
  • Wyselekcjonowanie najbardziej zaangażowanych klientów
  • Wzrost lojalności klientów

aby otrzymywać
newsletter

Śledź nas