Marketing Automation w SALESmanago bazuje na regułach automatyzacji . Pozwalają one automatycznie reagować na zachowanie lub zmianę profilu zidentyfikowanych osób w bazie adresowej Klienta. Dzięki nim możemy realizować proste działania jak automatyczne powiadomienia i alerty dla działu handlowego o aktywności potencjalnych klientów. Z drugiej strony możemy realizować w pełni automatyczne, złożone i skomplikowane kampanie marketingowe.
Jak działają reguły automatyzacji
Dzięki regułom automatyzacji możemy tworzyć zaawansowane procesy automatyzacji działań marketingowych i sprzedażowych.
Wykorzystując intuicyjny kreator, możemy w prosty sposób zbudować proste procesy marketingowe, które mogą się składać z 3 typów elementów:
-
Zdarzenia – to coś na co chcemy zareagować automatycznie. W SALESmanago Marketing Automation mamy dostępny bogaty wachlarz zdarzeń. Wśród nich warto wymienić: odwiedziny na stronie WWW, kliknięcie w mail, dodanie do kampanii marketingowej czy osiągnięcie określonej liczby punktów scoringu.
-
Warunki – dzięki warunkom możemy dokładnie określić dla jakich kontaktów system SALESmanago Marketing Automation ma realizować akcje, a dla jakich nie. Jednym z podstawowych warunków jest osiągnięcie określonego scoringu lub przynależenie do danej kampanii marketingowej.
-
Akcje – tutaj ustalam co system ma zrobić. Wśród dostępnych akcji możemy uruchomić komunikację w odpowiednim kanale marketingowym do klienta, powiadomić dział sprzedaż lub Call Center, przekazać dany kontakt wewnątrz firmy, przesunąć w procesie sprzedażowym lub zaktualizować kartę kontaktu.
Dodatkową funkcjonalnością są Akcje Jeśli TAK/Jeśli NIE , które są automatycznie uruchamiane w momencie, gdy nie zostały spełnione wszystkie warunki.
W systemie SALESmanago Marketing Automation możemy ustawić dowolną liczbę reguł automatyzacji i tworzyć kompletne zautomatyzowane procesy marketingowe, prowadzące klientów od momentu pozyskania kontaktu do dokonania zakupu.
Chcesz zobaczyć jak poprawnie ustawić reguły automatyzacji? Zobacz instrukcję TUTAJ
Jak działa workflow
Dzięki Workflow jesteśmy w stanie zaplanować i zbudować kompleksowe kampanie marketingowe obejmujące najbardziej zaawansowane procesy. Tak samo jak w przypadku prostych procesów automatyzacji intuicyjny kreator pozwala stworzyć oraz zwizualizować procesy automatyzacji na podstawie 3 typów elementów: zdarzeń, warunków oraz akcji.
Wykorzystując to rozwiązanie w ramach prowadzonych kampanii możemy zaplanować szereg automatycznych aktywności, które skutecznie wykorzystują działy marketingu oraz sprzedaży. Są to m.in.:
-
generowanie kuponów bezpośrednio w systemie SALESmanago, dzięki którym klient powróci na naszą stronę www
-
personalizacja wiadomości e-mail oraz ich wysyłka, bazując na zachowaniu na stronie www
-
aktualizacja bazy kontaktów poprzez zmiany przypisania kontaktów do poszczególnych etapów kampanii
-
wysyłka powitalnych wiadomości e-mail oraz SMS
-
ułatwienie zarządzania całym procesem kampanii oraz ustawianie wielorakich działań i warunków dla osiągnięcia wyznaczonych celów
-
tworzenie wielopoziomowych struktur dla zaawansowanego współdziałania funkcji.
Chcesz zobaczyć jak poprawnie ustawić Workflow? Zobacz instrukcję TUTAJ
Korzyści dla użytkownika
Automatyzując procesy marketingowe i sprzedażowe, firmy oszczędzają czas na ręcznym wykonywaniu pracy. Działy marketingu wykorzystujące automatyzację skupiają się dzięki temu na kluczowych strategicznych procesach. Firmy korzystające z Marketing Automation notują:
-
300% wzrost liczby kontaktów dostarczanych do działu sprzedaży
-
spadek liczby zignorowanych leadów z 80% do 25%
-
wzrost przychodu o 10%, tylko na automatyzacji procesu zarządzania kontaktami
-
w 63% przypadków wyższe wzrosty niż ich konkurencja
Budowa trwałej wartości firmy w procesach marketingowych
Z wykorzystaniem Marketing Automation dział marketingu i praca marketera zaczyna budować trwałą wartość w firmie. Wszystkie działania realizowane są w formie procesów na trwale zapisanych w systemie SALESmanago Marketing Automation. Sprawia to, że firma na bieżąco kumuluje wiedzę i doświadczenie marketingowe w formie procesów i danych. Dzięki integracji lub wykorzystaniu wbudowanego w system CRM, również wiedza sprzedażowa zaczyna być akumulowana. Firma uzyskuje bazę wiedzy zawierającą cenne informacje dotyczące tego co działa, a co nie działa w marketingu i sprzedaży, jak powinny przebiegać optymalne procesy marketingowe i sprzedażowe oraz czego po nich oczekują potencjalni klienci. Gromadzona wiedza staje się trwałym, ważnym i bardzo cennym kapitałem każdego przedsiębiorstwa.
Opinie klientów
„Bardzo cenimy sobie współpracę z firmą Benhauer co najmniej z dwóch powodów: z uwagi na ludzi, z którymi
współpracujemy, czyli kompetentnych fachowców w zakresie automatyzacji marketingu oraz z uwagi na produkt –
platformę System Marketing Automation SALESmanago. System SALESmanago, z którego korzystamy od kilku lat,
stał się dla nas bardzo skutecznym narzędziem usprawniającym procesy sprzedażowe. Szczególnie przydatne
okazały się możliwości SALESmanago w zakresie identyfikacji potencjalnych klientów i tworzenia dla nich
spersonalizowanych przekazów marketingowych. Widzimy – co nas cieszy – finalny efekt w postaci zwiększonej
sprzedaży projektów i usług oraz rosnącej bazy klientów gotowych korzystać z naszej oferty w przyszłości.
Dodatkowo platforma SALESmanago służy nam jako wygodne narzędzie w pracy sieci naszych doradców. Pozostaje
nam więc trzymać kciuki za dalszy rozwój tego innowacyjnego i co najważniejsze skutecznego systemu marketing
automation.”
Robert Pierzchała, Dyrektor Sprzedaży i Marketingu – Archeton