SALESmanago demo produktu na żywo

Środa, godzina 10:00

SALESmanago demo produktu na żywo

Środa, godzina 10:00

REJESTRACJA

Gaia Case Study

GAIA poprzez marketing automation zwiększa sprzedaż o 33% oraz pozyskuje o 81% więcej nowych kontaktów dzięki stosowaniu dynamicznych wiadomości email i personalizacji komunikacji marketingowej.

Logo partnera SALESmanago Marketing Automation - Gaia

Gaia.com.pl to sklep internetowy sprzedający bieliznę damską. Bielizna projektowana jest głównie z myślą o kobietach odważnych i nowoczesnych, ceniących sobie zarówno elegancję jak i wygodę. Biustonosze Gaia to przede wszystkim oryginalne wzory, klasyczne fasony, wygoda i romantyzm w jednym. Firma ma swoją siedzibę w Białymstoku i sprzedaje online od 2010 roku.

Wyzwania dla działań marketing automation

  • Duża konkurencja dostępnych na rynku marek – Firma konkuruje z markami globalnymi, będącymi na rynku dłużej oraz posiadającymi większe środki finansowe na marketing. Pozyskanie nowego klienta jest więc trudne, a podstawą staje się utrzymanie obecnych.
  • Zwiększenie lojalności klientów – Specyfika produktu pozwala na powtarzalność zakupów w dłuższej perspektywie czasowej. Zapewnienie wysokiej jakości i odpowiedniej komunikacji daje potencjał do powrotu klienta w przyszłości.
  • Zwiększenie skuteczności kampanii marketingowych – Komunikacja marketingowa musi być silnie sprofilowana tak by wpisywać się w różne gusta i wymiary klientów – pomimo ograniczonej liczby produktów łatwo o niewłaściwy dobór treści i czasu komunikacji.
  • Zwiększenie sprzedaży – Działania sprzedażowe przed zastosowaniem marketing automation prowadzone były tradycyjnie, w sposób masowy i bez personalizacji. Zakres możliwych wdrożeń był więc szeroki i wymagał odpowiednich priorytetetów by stosunkowo szybko przynieść pierwsze efekty.

Rozwiązania dla działań marketing automation

  • Formularze do pozyskiwania nowych kontaktów – Dla każdej wersji językowej sklepu zostały wdrożone formularze zapisu na newsletter i informacje o promocjach w celu pozyskiwania danych klientów zainteresowanych ofertą.
  • Segmentacja behawioralna klientów – Każdy użytkownik odwiedzający serwis internetowy, zainteresowany różnymi kategoriami produktowymi i produktami jest przypisywany do odpowiedniego segmentu. Możliwa jest dzięki temu późniejsza personalizacja dostarczanych treści.
  • Generowanie ruchu przez cykliczną komunikację multichannel – Dzięki zastosowaniu formularzy zapisu na newsletter, integracji formularzy w platformie sklepowej oraz zapisom na komunikację web push możliwa jest wysyłka spersonalizowanych ofert do dużej ilości kontaktów w kilku kanałach i generowanie ruchu w serwisie.
  • Dynamiczne oferty dopasowane do klienta – Klienci otrzymują oferty dopasowane do ich potrzeb, ale co najważniejsze, na produkty, które dostępne są w ich rozmiarze. W tej branży to kluczowy czynnik decydujący o dalszym zainteresowaniu ofertą, utrzymaniu klienta na stronie i konwersji.

Efekty działań marketing automation

  • 33% wzrost ilości zamówień w całym serwisie dzięki prowadzonym kampaniom 43% wzrost średniej wielkości koszyka zakupowego,
  • 55% spadek współczynnika odrzuceń dzięki dopasowaniu produktów do zainteresowań i rozmiaru klienta 81% wzrost ilości pozyskiwanych kontaktów dzięki formularzom w formie popup i rozmiaru klienta,
  • 200% zwiększona ilość wizyt w serwisie ze względu na cykliczną komunikację multichannel.

Możliwości rozwoju działań marketing automation

  • Personalizacja ofert na stronie WWW – Na podstawie informacji zebranych na karcie kontaktu w SALESmanago Marketing Automation istnieje możliwość dopasowania produktów wyświetlanych na stronie WWW w taki sposób, by ułatwić klientowi dotarcie do ofert dostępnych w jego rozmiarze.
  • Wdrożenie kampanii promocyjnej z okazji urodzin – Klienci mogą będą otrzymywali przez email oraz SMS kody rabatowe pozwalające skorzystać im z oferty specjalnej z okazji ich urodzin.
  • Integracja kampanii reklamowych w mediach społecznościowych – Integracja z Facebook Custom Audiences pozwala na precyzyjne targetowanie reklamami użytkowników na podstawie ich zachowań na stronie WWW oraz ich reakcji na dostarczaną komunikację bezpośrednią.

“ Wdrożenie tych wszystkich rozwiązań pomogło nam lepiej zrozumieć nasze klientki i lepiej dopasować sposób prezentacji oferty do poszczególnych osób, co przełożyło się na wzrost sprzedaży. Dzięki współpracy z SALESmanago Marketing Automation wiemy, że nasze najśmielsze i innowacyjne pomysły na personalizacje są możliwe, tak dzieje się kiedy po obu stronach siedzą pasjonaci. ”
Piotr Funkowski, Kierownik Marketingu Gaia.com.pl